Publicatiedatum: 23 april 2020

Dienstverlening Wooncompagnie tijdens coronacrisis

Om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan heeft de overheid aangepaste maatregelen aangekondigd. Vanzelfsprekend volgt Wooncompagnie deze maatregelen nauwgezet. Dat betekent niet dat onze dienstverlening stopt.  

Prettig wonen doe je samen
De leefbaarheid in de wijken staat extra onder druk nu we allemaal aan huis gebonden zijn. Wij vragen u om wat extra geduld te hebben, indien er hinder van uw buren ontstaat. Probeer het samen op te lossen, spreek elkaar rustig aan en probeer samen afspraken te maken.

Bereikbaarheid
Onze medewerkers van klantcontact zijn gewoon bereikbaar, zoals u van ons gewend bent. Het kan zijn dat u als oudere huurder gebeld wordt door onze collega’s om te vragen hoe het met u gaat. Ook zijn onze medewerkers dagelijks bereikbaar als u zelf verlegen zit om een praatje.

Het laatste nieuws
Ons bewonersmagazine Woonvenster is bij u op de mat gevallen. Wij hopen u met deze editie wat afleiding te geven in deze onzekere tijden. Blijf ook onze website, facebook en twitter pagina volgen om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.

Kantoor
Ons kantoor blijft tot nader bericht gesloten voor bezoekers.

Onderhoud en (niet spoed) reparaties in de woning
Wij voeren deze werkzaamheden in uw woning uit indien er niemand in uw woning verkoudheidsklachten heeft. Dit geldt tevens voor onze vakmensen. Wij vragen u om in een andere ruimte te verblijven zolang de werkzaamheden duren. Mocht dit niet mogelijk zijn houden wij met elkaar de 1,5 meter afstand aan. Wij blijven aanhouden dat wij geen onderhoud en reguliere werkzaamheden uitvoeren bij bewoners boven de 70 jaar om deze kwetsbare groep huurders te beschermen.

Heeft u klachten als neusverkoudheid, keelpijn, hoesten of koorts? Of heeft iemand anders uit uw gezin klachten? En heeft u een afspraak gepland staan met Wooncompagnie? Dan verzoeken wij u met ons contact op te nemen om de afspraak te verplaatsen. U kunt dit doen via 0900 20 22 373 (uw gebruikelijke belkosten). Alvast bedankt voor uw medewerking.

(Groot) onderhoud en reparaties om de woning en gemeenschappelijke ruimtes
Wij werken door aan de schil van uw woning en in de gemeenschappelijke ruimtes.
De 1,5 meter afstand wordt daarbij in acht genomen.

Nieuwbouw
Onze nieuwbouwproject lopen gelukkig gestaag door. Ook hier zullen we ons moeten blijven aanpassen aan de maatregelen van de overheid. Dit vergt een andere manier van werken en levert in sommige situaties wat vertraging op in de voorgang van onze nieuwbouwprojecten.

Uw huur opgezegd, een bezichtig, of een nieuwe woning?
We bespreken het doen van een vooropname telefonisch met de bewoner. Het streven is de voor- en eindopname zoveel mogelijk te combineren. Bij de eindinspectie houden we de noodzakelijke afstand van 1,5 meter aan. Hierbij zijn maximaal twee volwassenen aanwezig.

Bezichtigingen vinden plaats in een lege woning als de vorige huurder al is vertrokken. De eerste één of twee geïnteresseerden krijgen een uitnodiging voor de bezichtiging. Zij mogen met maximaal twee volwassenen komen.

Bij het opleveren van de woning aan een nieuwe huurder gaat de verhuisadviseur ruim voor geplande afspraak naar de woning toe en vult de formulieren alvast in. De sleutels, het huurcontract en overige formulieren worden op het aanrecht in de keuken klaargelegd.

De nieuwe huurder loopt zelf een rondje door de woning of verhuisadviseur blijft op gepaste afstand.

Financiële problemen door de Coronacrisis?
Wooncompagnie realiseert zicht dat de huidige situatie veel impact kan hebben op onze huurders. De uitbraak van het virus kan u ook in de portemonnee treffen.
Neem voor vragen contact op met het team Huurbetaling, we denken graag in een vroeg stadium mee wat er mogelijk is.