CV storing melden

U heeft storing aan uw cv-installatie. U mag hiervoor rechtstreeks contact opnemen met de cv-installateur.

Om te zien met wie u contact kunt opnemen logt u eerst in met uw postcode en huisnummer.

Heeft u stadsverwarming? Kijk hier voor meer informatie.

 

Wat is uw adres?

 

Veelgestelde vragen

Wat is een Warmte Terug Win unit (WTW)?

Warmte-Terug-Win-Unit of ook wel een WTW genoemd wordt gebruikt voor warmterugwinning. Dat is een principe waarbij de warmte van afgevoerde lucht wordt overgedragen aan verse, nog niet opgewarmde lucht.


Na hoeveel jaar wordt mijn cv ketel vervangen?

De cv ketels in de woningen van Wooncompagnie worden na ongeveer 18 jaar vervangen.

Wie is verantwoordelijk voor het onderhoud van mijn cv of geiser?

Cv-installaties moeten worden gebruikt volgens de in uw woning aanwezige bedieningsvoorschriften. Bij woningen die voorzien zijn van een individuele cv ketel heeft Wooncompagnie vrijwel alleen zogenoemde gesloten cv-ketels (Hierbij wordt de verbrandingslucht niet vanuit de woning maar van buitenaf aangezogen). Deze ketels worden afhankelijk van het type éénmaal per twee of drie jaar schoongemaakt en gecontroleerd volgens het fabrieksvoorschrift. De servicebedrijven verrichten deze werkzaamheden en zorgen voor het opheffen van storingen. Deze onderhoudskosten zijn voor rekening van Wooncompagnie. Elektrische boilers zijn onderhoudsvrij.

Let op:
Bij het verhelpen van zogeheten ‘onnodige storingen’ worden de kosten volledig bij u in rekening gebracht. Hieronder vallen bijvoorbeeld het ontbreken van de toevoer van gas, water en/of elektriciteit. 


Is het verwarmingstoestel uw eigendom? Wat nu?

Woningcorporaties dragen zorg voor de veiligheid van hun woningen, ook wanneer huurders zelf eigenaar zijn van hun verwarmingstoestel. Wooncompagnie voert daarom een actief beleid om open toestellen die in eigendom zijn van huurders te vervangen voor een toestel van Wooncompagnie. Open toestellen zijn bijvoorbeeld een geiser, gaskachel, moederhaard of open cv-ketel. Dit apparaat kan een gevaar opleveren voor uw gezondheid, omdat deze eenvoudig koolmonoxide uit kan stoten. Wij willen uw open verbrandingstoestel daarom graag vervangen voor een veiliger alternatief. Voor het vervangen van het toestel hebben wij toestemming van de huurder nodig. Dit komt omdat wij een huurverhoging vragen voor het nieuwe toestel. Heeft u hier vragen over neemt u dan contact op met de afdeling Beheer en Onderhoud van Wooncompagnie.

Wat is stadsverwarming?

Het grootste gedeelte van Purmerend is voorzien van stadsverwarming. Dit is een leidingnetwerk onder de stad, dat woningen voorziet van warm water en warmte. Klik hier voor meer informatie over stadsverarming.

Wanneer mag ik direct contact opnemen met mijn cv installateur?

U neemt direct contact op met uw cv installateur wanneer:
-   U in de gehele woning geen warm water heeft;
-   of één van de radiatoren lekt.

 


Ik heb een roestige radiator. Wat nu?

Het onderhoud is voor uzelf. Dit behoort tot het normale onderhoud van schilderwerk binnen in de woning. Roestvorming is geen directe aanleiding om tot vervanging over te gaan.

Ik hoor een tikkend geluid in de binnenleidingen. Wat nu?

Is het geluid ontstaan na aanschaf van een machine? Deze apparaten hebben soms elektrische kleppen. Door de snelle sluiting van deze kleppen ontstaat er een terugslag in de leiding die lawaai kan veroorzaken. Om dit te voorkomen kunt u een slagdemper bij een loodgieter of bouwmarkt kopen.

Is er recent iets door de cv-installateur aan de binneninstallatie gewijzigd?
Dan kan het zijn dat de leidingen niet goed vastgezet zijn aan de muur. Is dat het geval neem dan contact met de cv-installateur op.

Is de klacht ontstaan nadat uw watermeter is verwisseld?
Een nieuwe watermeter heeft een inlooptijd van ongeveer 6 weken. Na deze periode zouden de meeste geluidsklachten verholpen moeten zijn. Zo niet, neem dan contact op met PWN 0900-4050700. De geluidsklachten kunnen ook het gevolg zijn dat de cv ontlucht moet worden. 


Kan er een cv geplaatst worden in mijn woning?

Dit  vraagt u schriftelijk bij ons aan. Als wij uw aanvraag hebben ontvangen wordt bekeken of de woning in aanmerking komt voor het plaatsen van cv. Als dit mogelijk is, ontvangt u van ons een schriftelijke aanbieding  met een 'akkoordverklaring'. Een huurverhoging hiervoor is van toepassing. Zodra wij de getekende akkoordverklaring van u hebben ontvangen geven wij opdracht aan de cv-installateur.  

Contactformulier Wooncompagnie of u stuurt uw aanvraag per post naar Wooncompagnie. Postbus 160, 1620 AD Hoorn (NH)


Staat uw antwoord hier niet tussen?