Schade aan de woning

U heeft schade aan de woning. Wat nu?
Als u schade aan de woning heeft (niet veroorzaakt door inbraak of vandalisme) dan kunt u dit melden bij Wooncompagnie.
Om de schade in behandeling te kunnen nemen hebben wij van u de volgende gegevens nodig:
- schadedatum
- foto's en omschrijving van de schade
- de oorzaak van de schade
- specificatie van de herstelkosten.
Deze gegevens kunt u doorgeven via het contactformulier . Of per post sturen naar Wooncompagnie, Postbus 160, 1620 AD Hoorn.

Bij schade door (poging) inbraak of vandalisme doet u aangifte bij de politie. Een kopie van het proces-verbaal stuurt u naar ons op. Als wij geen kopie van u ontvangen dan sturen wij u de rekening van de herstelkosten. Wooncompagnie zorgt ervoor dat de schade wordt hersteld.


Wanneer bent u verantwoordelijk voor schade aan de woning?
Ontstaat er schade in uw woning? Dan is het afhankelijk van de situatie of deze kosten voor uw eigen rekening zijn of voor Wooncompagnie. U bent zelf verantwoordelijk voor schade die ontstaat daar nalatigheid of ondeskundig gebruik, zoals bijv. waterschade i.v.m. een deur of raam die nog openstond. Is de schade aan de woning ontstaan door onvoorziene omstandigheden zoals brand? Dan is dit voor de rekening van Wooncompagnie. Mocht er hierdoor schade ontstaan bij de inboedel? Dan valt dit onder de inboedelverzekering. Dit is wettelijk bepaald en staat vastgelegd in onze algemene huurvoorwaarden.

Let op!
Heeft u veel geïnvesteerd in uw woning, bijvoorbeeld door het plaatsen van een eigen nieuwe keuken? Neem dan de waarde van uw investering mee in uw inboedelverzekering. Wooncompagnie vergoedt in geval van schade namelijk alleen de kosten van de oorspronkelijke woningonderdelen.

 

Veelgestelde vragen

Ik heb schade aan mijn inboedel. Wat nu?

Schade aan uw inboedel meldt u bij uw eigen inboedelverzekeraar.

De inboedelverzekeraar keert niet uit. Wat nu?

Is de schade aan uw inboedel te wijten aan Wooncompagnie? Dan kunt u Wooncompagnie schriftelijk aansprakelijk stellen.  U stuurt de schriftelijke afwijzing van uw eigen verzekeraar aan Wooncompagnie, Postbus 160, 1620 AD HOORN. De verzekeraar van Wooncompagnie neemt uw schadeclaim in behandeling.

Staat uw antwoord hier niet tussen?