Nieuwe keuken

U wilt een nieuwe keuken aanvragen?
U kunt hiervoor een e-mail sturen naar klantcontact. Vermeld hierin uw adres, naam en contactgegevens. Let op! Er is een wachtlijst. Zodra u aan de beurt bent neemt een van onze Keukenadviseurs contact met u op voor het maken van een afspraak bij u thuis.

Liever zelf een nieuwe keuken plaatsen? Dat mag. U leest hier aan welke eisen uw keuken moet voldoen.

Een keuken komt in aanmerking voor vervanging wanneer deze 20 jaar of ouder is. Wilt u weten hoe oud uw keuken is? Dat kan door in te loggen met uw postcode en huisnummer.

 

Wat is uw adres?

 

Veelgestelde vragen

Wanneer heb ik recht op een nieuwe keuken?

Een keuken komt in aanmerking voor vervanging wanneer deze 20 jaar of ouder is. Voor meer informatie neemt u contact op met Klantcontact via 0900-2022373 of u stuurt een e-mail naar Klantcontact@wooncompagnie.nl.

Mag ik mijn keukenkastjes schilderen?

Nee het is niet toegestaan om de keukenkastjes te schilderen.
Heeft u dit wel gedaan? Dan krijgt u bij het verlaten van de woning de rekening voor de afkoop van de keuken ( het aantal jaren voordat de keuken wordt afgeschreven).

Is een nieuwe keuken gratis?

Een standaard keuken van 20 jaar of ouder wordt gratis vervangen.

U heeft de mogelijkheid om naast een standaard keuken voor een uitbreiding te kiezen. Hiervoor wordt een meerprijs berekend die u vooruit dient te betalen. Ook is er een mogelijkheid om de keuken af te kopen wanneer deze nog geen 20 jaar oud is.

Onze Keukenadviseurs vertellen u graag alles over de mogelijkheden en eventuele kosten van een nieuwe keuken. Zij helpen u ook bij de samenstelling ervan. U kunt kiezen uit verschillende kleurmogelijkheden (voor frontjes en werkbladen) en verschillende grepen.

Hoe vraag ik een nieuwe keuken aan?

Stuur een e-mail naar klantcontact@wooncompagnie.nl en vermeld hierin uw adres, naam en contactgegevens. Let op! Er is een wachtlijst. Zodra u aan de beurt bent neemt een van onze Keukenadviseurs contact met u op voor het maken van een afspraak bij u thuis.

Hoe verloopt de aanvraag van een nieuwe keuken?

Zodra u aan de beurt bent, maakt een van onze Keukenadviseurs een afspraak met u. De Keukenadviseur komt bij u thuis de mogelijkheden en wensen te bespreken. U ontvangt daarna via e-mail de keukenopstelling en offerte.

Wanneer u akkoord bent met de offerte en de eventuele meerprijs is voldaan, dan wordt de keuken besteld.

De keuken wordt op afspraak bij u geplaatst.

Ik wil ook nieuwe wandtegels in de keuken. Kan dat?

Via Wooncompagnie kunt u meteen de wandtegels in uw keuken laten vervangen of uitbreiden. De kosten hiervan zijn volledig voor uw rekening. Soms gelden uitzonderingen, bijvoorbeeld als uw huidige tegelwerk technisch niet meer in orde is. Tijdens het persoonlijk gesprek wordt dit door de keukenadviseur beoordeeld.

Hoe is mijn nieuwe keuken verzekerd?

Wooncompagnie heeft voor alle woningen een opstalverzekering afgesloten. Hiermee is uw woning verzekerd tegen schade als gevolg van brand of storm. Deze verzekering geldt voor de woning met de standaard keuken. Brengt u zelf extra voorzieningen en/of kasten aan? Dan adviseren wij deze mee te verzekeren onder uw eigen inboedelverzekering (als huurdersbelang). Voor beschadigingen aan blad en keuken bent u zelf verantwoordelijk en aansprakelijk. Meld beschadigingen vroegtijdig, zodat de vervolgschade beperkt blijft. Stuurt u een e-mail met foto’s van de beschadiging naar klantcontact@wooncompagnie.nl.

Wat moet ik doen bij beschadigingen ná plaatsing?

Eventuele beschadigingen dient u binnen één week na plaatsing van de nieuwe keuken aan ons door te geven via 0900 - 20 22 373. 

Wat gebeurt er met de keuken als ik ga verhuizen?

Als u de woning verlaat, accepteert Wooncompagnie de keuken als deze aan de volgende eisen voldoet:
  • Netjes en goed onderhouden. Een keuken moet minimaal 20 jaar meegaan. Dit wordt beoordeeld door de Verhuisadviseur.
  • Minimaal de standaardkeuken blijft in de woning achter:
    • Wat standaard is, kan per woning verschillend zijn!
  • Ontstane openingen in het keukenblok (bijvoorbeeld doordat u in- of onderbouwapparatuur meeneemt naar uw nieuwe adres) zijn weggewerkt.
  • De mogelijkheid bestaat om naast de bestaande keuken losstaande apparatuur te plaatsen.
  • Indien er sprake is van inbouwapparatuur kunt deze aanbieden aan de nieuwe huurder. Wooncompagnie neemt de apparatuur niet over.

Staat uw antwoord hier niet tussen?