Huur betalen

Op tijd betalen van uw huur is erg belangrijk. Bij ons kunt u zelf bepalen op welke dag van de maand u de huur betaalt, als de huur maar betaald is voor de eerste dag van de volgende maand.

U kunt op verschillende manieren uw huur betalen:

Het handigst: betalen via automatische incasso
Voordeel van een automatische incasso is dat de huur altijd op tijd wordt betaald en dat het juiste bedrag wordt afgeschreven. Belangrijk is dat u voldoende saldo op uw rekening heeft.






Betalen via digitaal betaalverzoek

U ontvangt maandelijks een e-mail met een betaalverzoek van Wooncompagnie. Het betaalverzoek bevat een link waarmee u via iDeal uw huur kunt betalen. Dit verzoek wordt namens Wooncompagnie verstuurd door Postex.


Liever de huur maandelijks zelf overmaken? 
U kun de huur overmaken op ons rekeningnummer NL21 INGB 0000 4565 12 ten name van Wooncompagnie. Vergeet niet uw klantnummer hierbij te vermelden. Let hierbij op dat u het juiste bedrag overmaakt. Heeft u uw huurbetaling als een maandelijkse overboeking ingesteld? Als uw huurprijs verandert, zoals bijvoorbeeld bij een huurverhoging, dan moet u zelf het nieuwe maandbedrag aanpassen.
Woont u in een vrije sector huurwoning van Wooncompagnie?
Dan kunt u de huur overmaken naar: Blokcompagnie, rekeningnummer NL59 INGB 0650 0431 97.

U kunt ook online uw huur betalingen regelen. Dit doet u heel eenvoudig via Mijn betalingen.
Snel naar:
Direct uw huur betalen
Betaalprobleem
Huurtoeslag

Veelgestelde vragen
Kan ik de huur pinnen?
Bij hoge uitzondering kunt u uw huur pinnen op ons Hoofdkantoor in Hoorn. U moet hiervoor wel een afspraak maken met de afdeling Huurbetaling. Zij zijn bereikbaar via 088 17 18 190. Met het oog op uw en onze veiligheid is het niet mogelijk om de huur contant te betalen.

Kan iemand anders mijn huur betalen?
Ja, dit kan. U kunt dit laten doen door bijvoorbeeld familie, de gemeente, een bewindvoerder of een werkgever. U kunt hiervoor contact met ons opnemen via ons contactformulier of via Klantcontact 088 17 18 190.