Huur betalen

Hoe kan ik mijn huur betalen?
Op tijd betalen van uw huur is erg belangrijk. Bij ons kunt u zelf bepalen op welke dag van de maand u de huur betaalt, als de huur maar betaald is voor de eerste dag van de volgende maand.

Een voorbeeld: de huur voor de maand juni moet vóór 1 juli op onze rekening staan.
Betaalt u te laat, dan ontstaat er een huurachterstand. Dit kan zorgen voor extra kosten en problemen.

U kunt op vier verschillende manieren de huur betalen:

Het handigst: betalen via automatische incasso
Voordeel van een automatische incasso is dat de huur altijd op tijd wordt betaald en dat het juiste bedrag wordt afgeschreven. Belangrijk is dat u voldoende saldo op uw rekening heeft. Een automatische incasso doorgeven kan eenvoudig via: Automatische incasso.

Online betalen via iDeal
Uw huur betaalt u heel eenvoudig via: Mijn betalingen. In tegenstelling tot bij het betalen via automatische incasso, moet u zelf in de gaten houden dat u op tijd betaald.

Betalen via digitaal betaalverzoek
U ontvangt maandelijks een e-mail met een betaalverzoek van Wooncompagnie. Het betaalverzoek bevat een link waarmee u via iDeal uw huur kunt betalen. Dit verzoek wordt namens Wooncompagnie verstuurd door Postex.

Zelf overmaken
U kunt ook de huur overmaken op ons rekeningnummer NL21 INGB 0000 4565 12 ten name van Wooncompagnie. Vergeet niet uw klantnummer hierbij te vermelden. Let hierbij op dat u het juiste bedrag overmaakt. Heeft u uw huurbetaling als een maandelijkse overboeking ingesteld? Als uw huurprijs verandert, zoals bijvoorbeeld bij een huurverhoging, dan moet u zelf het nieuwe maandbedrag aanpassen.

Woont u in een vrije sector huurwoning van Wooncompagnie? Dan kunt u de huur overmaken naar
Rekeningnummer ten name van Blokcompagnie NL59 INGB 0650 0431 97.

Snel naar:
Direct uw huur betalen

Betaalprobleem
Huurtoeslag

Veelgestelde vragen
Hoe kan ik mijn incasso intrekken?
U kunt uw machting op ieder gewenst moment weer intrekken. Dit doet u door dit contactformulier in te vullen.
Kan ik de huur pinnen?
Bij hoge uitzondering kunt u uw huur pinnen op ons Hoofdkantoor in Hoorn. U moet hiervoor wel een afspraak maken met de afdeling Huurbetaling. Zij zijn bereikbaar via 088 17 18 190. Met het oog op uw en onze veiligheid is het niet mogelijk om de huur contant te betalen.
Kan iemand anders mijn huur betalen?
Ja, dit kan. U kunt dit laten doen door bijvoorbeeld familie, de gemeente, een bewindvoerder of een werkgever. U kunt hiervoor contact met ons opnemen via ons contactformulier of via Klantcontact 088 17 18 190.

Veelgestelde vragen

Wat is de streefhuur?

De streefhuur is de reële huurprijs die wordt gevraagd als een woning vrijkomt. De streefhuren die Wooncompagnie hanteert liggen op ongeveer 2/3 van de maximale huren. De maximale huur is wat Wooncompagnie wettelijk mag vragen voor uw woning.

Staat uw antwoord hier niet tussen?