Ja, u kunt de huur betalen via internetbankieren. Als u met een periodieke betaling werkt moet u wijzigingen, bijvoorbeeld jaarlijkse huurverhoging, zelf aanpassen. Vermeld uw klantnummer. Het rekeningnummer van Wooncompagnie is NL21INGB0000456512.
U kunt dit online doen een handtekening is dan niet nodig. Klik hier.
IBAN Wooncompagnie is NL21INGB0000456512.
IBAN Blokcompagnie is NL59INGB0650043197.
Klik hier om het contact formulier in te vullen.
Neem contact op met de desbetreffende deurwaarder. Als er een incassodossier bij de deurwaarder ligt betekent dit dat wij de vordering uit handen hebben gegeven. De deurwaarder behandelt het dossier verder.
Wij willen niet dat u een betalingsachterstand oploopt en daardoor in de problemen komt. We willen voorkomen dat we in een juridische procedure terecht komen, of (in het ergste geval) dat u uw huis kwijt raakt. Daarom zoeken we snel en vaak contact met u en werken we samen met de gemeente en maatschappelijke hulpverlening. Om u te helpen, kunnen wij u bij een huurachterstand aanmelden voor hulpverlening.
Welke gegevens delen wij?
•NAW gegevens
•Adres
•De hoogte van uw betalingsachterstand
Heeft u bezwaar?
Heeft u er bezwaar tegen dat wij uw gegevens delen? Laat het ons weten.
Bel: 0900 20 22 373 of mail naar: huurbetaling@wooncompagnie.nl.
Schuldhulpverlening is bedoeld voor personen of gezinnen die zelf hun schulden niet meer kunnen betalen. Lukt het u niet om uw schulden af te lossen? Dan kunt u schuldhulp vragen. Dit doet u bij de gemeente waarin u woonachtig bent. Op de website van uw Gemeente vindt u informatie omtrent schuldhulpverlening
Neem dan zo spoedig mogelijk contact op met team Huurbetaling via het Klantcontact 0900 20 22 373.
Bij hoge uitzondering kunt u uw huur pinnen op het Hoofdkantoor in Hoorn. U dient hiervoor wel een afspraak te maken met de afdeling Huurbetaling. Zij zijn bereikbaar op 0900 20 22 373.
Met het oog op uw en onze veiligheid is het niet mogelijk om contant te betalen!
Heeft u een betalingsachterstand of lukt het betalen even niet? Dat kan iedereen overkomen. Vraag ons om hulp! Want we helpen u graag en vinden samen vast een oplossing. Voor de mogelijkheden voor een betalingsregeling kunt u telefonisch contact opnemen met Wooncompagnie. U kunt hiervoor op werkdagen tussen 8.00 uur en 17.00 uur contact opnemen met het team Huurbetaling, telefoonnummer 0900 20 22 373.
Alvast goed om te weten:
U heeft verder geen openstaande rekeningen bij Wooncompagnie, die al betaald hadden moeten zijn:
Een betalingsregeling wordt altijd geïncasseerd met een automatische incasso. Het is belangrijk dat u zorgt dat er voldoende geld op uw rekening staat:
In principe wordt er geen betalingsregeling met u afgesproken als u korter dan één jaar de woning huurt en als u in het afgelopen jaar al gebruik heeft gemaakt van een betalingsregeling:
De normale maandelijkse (lopende) huur wordt op tijd betaald:
Als u de afspraken van de betalingsregeling niet nakomt, dan stoppen we de betalingsregeling en kan het incassobureau ingeschakeld worden:
Het bedrag van de betalingsregeling wordt na overleg met de medewerker van Huurbetaling bepaald:
Als u al een brief van het incassobureau heeft gekregen, dan is het niet meer mogelijk om een betalingsregeling te treffen met Wooncompagnie. U kunt dan contact opnemen met het incassobureau. Zij helpen u graag verder.
Ja, dit kan. Bijvoorbeeld door familie, de Gemeente, een bewindvoerder of een werkgever.
Neem hiervoor contact met ons op via ons contactformulier of via Klantcontact 0900 20 22 373.