Wat doen wij, wat doet u?

Wat doen wij voor u?
Grootschalig onderhoud voeren wij voor u uit. Denk bijvoorbeeld aan het plaatsen van een nieuwe keuken als dit nodig is, het vervangen van dakgoten of het repareren en/of vervangen van een CV installatie.

Wanneer is onderhoud uw verantwoording?
Bij de vraag wie een beschadiging, verstopping, onderhoud of gebrek moet verhelpen wordt eerst gekeken naar de oorzaak. Is het ontstaan door toedoen van u als huurder of door toedoen van degenen waar u verantwoordelijk voor bent (=bewonersgedrag), dan moet u het zelf (laten) verhelpen en bekostigen. Ook als de schade voortvloeit uit onbewust of onbedoeld gedrag.

Dit is bijvoorbeeld het geval als u zelf een raam of deur kapot heeft gemaakt. Ondeskundigheid of het onjuist gebruik van de woning kunnen ook leiden tot onderhoud waar u zelf verantwoordelijk voor bent. Vochtoverlast, ontstaan doordat de woning slecht is geventileerd, is hier een voorbeeld van. Dat kan bijvoorbeeld het gevolg zijn van bepaald stookgedrag of het te weinig open zetten van ramen en deuren. Ook kan de aanwezigheid van ongedierte door u veroorzaakt zijn als de woning niet of onvoldoende schoon gehouden wordt. 
U leest hier meer over bewonersgedrag.

Dagelijks onderhoud
Tenzij u een ServiceAbonnement heeft, bent u zelf verantwoordelijk voor het uitvoeren van kleinschalig onderhoud. Wilt u weten welke reparaties wij voor u doen, en waar u als huurder zelf verantwoordelijk voor bent? In het onderhouds ABC staat dit duidelijk aangegeven.



Zelf uw woning aanpassen
Het kan dat u zelf graag dingen wilt aanpassen in huis. Bijvoorbeeld als u een andere keuken of badkamer wilt. In sommige gevallen dient u eerst om toestemming te vragen.

Meer informatie over zelf mijn woning aanpassen vindt u hier

 

Misschien ook interessant:
Gepland onderhoud
Een ServiceAbonnement aanvragen
Een reparatie aanvragen