Informatie voor huurders
Vanwege het coronavirus en de Britse variant heeft de Rijksoverheid strengere maatregelen genomen. We bevinden ons nog steeds in de zogenaamde lockdown. Natuurlijk willen wij u zo goed als mogelijk blijven helpen, zodat onze dienstverlening onder deze omstandigheden veilig doorgang kan vinden. Voor een prettig en veilig thuisbezoek hebben wij onze richtlijnen voor u op een rij gezet.

Voorzorgsmaatregelen vooraf
Bij het inplannen van een reparatie vragen wij u vooraf of u en uw huisgenoten gezond zijn. Onze vakmannen mogen alleen werkzaamheden uitvoeren als zijzelf en hun huisgenoten geen klachten hebben.

Wat doen wij
- We houden 1,5 meter afstand van elkaar
- We wassen goed onze handen
- Niezen en hoesten doen we in onze elleboog
- We dragen altijd een mondkapje
- Ons kantoorpersoneel werkt vanuit huis
- Om contactmomenten te vermijden worden alleen spoedeisende en noodzakelijk bezoeken afgelegd

Wat doet u en uw eventuele huisgenoten
- U zorgt voor 1,5 meter afstand als onze medewerker bij u is
- Voordat de medewerker langskomt ventileert u de woning.
- U draagt een mondkapje als onze medewerker bij u langs komt
- Draagt u geen mondkapje, is uw woning niet geventileerd of houdt u niet voldoende afstand? Dan kan onze medewerker besluiten het bezoek niet door te laten gaan.

Reparatie- en onderhoudswerkzaamheden
- Heeft u geen gezondheidsklachten? Dan voeren wij reparaties in uw woning zoveel mogelijk uit
- Wij volgen hiermee de richtlijnen uit het protocol ‘Samen veilig doorwerken’ opgesteld door Aedes en Bouwend Nederland
- Gepland onderhoud aan de buitenzijde van uw woning of complex gaan alleen onder bovengenoemde omstandigheden door
- Gepland onderhoud in de woning gaat alleen door onder bovengenoemde omstandigheden
We vragen uw begrip als reparaties soms iets langer duren dan u van ons gewend bent.

Verhuizen
- Om het aantal mensen dat gelijktijdig in een opgezegde/te verhuren woning te beperken worden woningen niet meer aansluitend verhuurd
- De onderhoudsdienst/aannemer kan op deze manier in een lege woning aan het werk
- We voeren geen voorcontrole meer uit, alleen bij zwaarwegende redenen doen we dit nog in de woning
- We doen de voorcontrole telefonisch of met beeldbellen
- Lopende woningruilen ronden we af, nieuwe aanvragen worden geparkeerd

Kantoor en wijklocaties
- Ons kantoor en de wijklocaties zijn gesloten
- Onze medewerkers in de wijk zijn op afstand aanwezig en voeren gesprekken met u over de telefoon

In de knel?
Laat ons weten als u het moeilijk heeft door ons te bellen. Ook als het gewoon voor een praatje is, we staan voor u klaar. Misschien dat u door de lockdown financieel in de knel komt of dat u uw baan dreigt te verliezen. Lukt het u niet om uw huur te betalen dan gaan we graag hierover met u in gesprek. Voelt u niet bezwaard en neem contact met ons op. Wij zijn bereikbaar op werkdagen van 8.00 tot 17.00 uur via 088-17 18 190. Stuurt u ons liever een e-mail? klik dan hier.