U bent het niet eens met de afhandeling van uw klacht?
Dan heeft u de mogelijkheid om uw klacht voor te leggen aan de Geschillencommissie. Uw klacht wordt dan een geschil.


De geschillencommissie is een onafhankelijke commissie en bestaat uit 3 tot 5 personen. Deze personen zijn niet in dienst van Wooncompagnie. De commissie onderzoekt het geschil en hoort daarvoor zowel de indiener van het geschil als de betreffende medewerker(s) van Wooncompagnie. Bij de behandeling van het geschil kunt u zich laten bijstaan door derden. Na alle betrokken partijen gehoord te hebben, brengt de geschillencommissie advies uit aan de directie van Wooncompagnie. De geschillencommissie werkt op basis van een reglement. Dit reglement kunt u bij de commissie opvragen. De geschillencommissie is er ook voor huurders van de verschillende woningcorporaties in de regio.


Omdat Wooncompagnie in verschillende regio's actief is werken wij met vier geschillencommissies.

Voor de gemeente Purmerend, Beemster, Zeevang, Edam, Volendam, Schermer of Waterland:
Geschillencommissie Samenwerkende Woningcorporaties Waterland (SWW)
Postbus 1320, 1620 WB Hoorn.
Voor de gemeente Schagen en Hollands Kroon:

Geschillenadviescommissie Kop van Noord-Holland
Postbus 90 1780 AB Den Helder.

Voor West-Friesland:
Regionale Geschillencommissie West-Friesland, t.a.v. secretariaat
Postbus 554 1620 AN Hoorn.

Klachtencommissie SVNK
Postbus 5010
1802 TA Alkmaar