Voor vragen over huurverhoging, over een verzoek om huurverlaging of over servicekosten kunt u bellen met het secretariaat van de Huurcommissie 0800-4887243, of bezoek de website: www.huurcommissie.nl. Op www.vrom.nl vindt u alle informatie over onderwerpen die betrekking hebben op huren.

Veelgestelde vragen

Kan ik bezwaar maken tegen de voorgestelde huuraanpassing?

Kan ik bezwaar maken tegen de voorgestelde huuraanpassing?

Bent u het niet eens met de voorgestelde huuraanpassing? Dan kunt u bij Wooncompagnie een bezwaarschrift indienen.
U kunt het bezwaarschrift tot 1 oktober indienen. U krijgt van Wooncompagnie antwoord op uw bezwaar. Bent u het niet eens met dit antwoord dan kunt u dit kenbaar maken bij Wooncompagnie en die stuurt het bezwaar door naar de Huurcommissie.

Heeft bezwaar maken tegen de huuraanpassing zin?

Bezwaar maken kan zinvol zijn als:
het huurverhogingspercentage hoger is dan het door het Ministerie vastgestelde percentage;
de huurprijs door de huuraanpassing boven de maximale huurprijsgrens komt te liggen;
eerder de huur door de Huurcommissie tijdelijk is verlaagd, vanwege ernstige onderhoudsgebreken aan de woning en deze gebreken nog niet zijn verholpen (of er loopt nog een dergelijke procedure bij de Huurcommissie).

Let op! U kunt géén bezwaar maken tegen huuraanpassing op grond van ernstige onderhoudsgebreken. Hiervoor kunt u het hele jaar gebruikmaken van een andere procedure bij de Huurcommissie: ‘Een verzoek om tijdelijke huurverlaging vanwege ernstige onderhoudsgebreken’. Meer weten? Kijk op www.huurcommissie.nl of bel 0800 488 72 43. 

Ik heb bezwaar gemaakt tegen de huuraanpassing. Hoef ik de huuraanpassing dan niet te betalen?

Dit is een misverstand. Als u een bezwaarformulier indient, is het duidelijk dat u het niet eens bent met de huuraanpassing. U dient het nieuwe huurbedrag gewoon te betalen. Stelt de Huurcommissie u in het gelijk? Dan storten we het te veel betaalde bedrag naar u terug. 

 

Staat uw antwoord hier niet tussen?