Zonnepanelen en warmtepompen

Wooncompagnie wil zoveel mogelijk woningen verduurzamen met onder andere een warmtepomp en zonnepanelen. Wanneer jouw woning aan de beurt is, ontvang je hierover bericht van ons. Je deelname is vrijblijvend. Wel raden wij je aan om van het aanbod gebruik te maken om zo jouw woonlasten te kunnen verlagen.

Aanbod

  • Ik heb een aanbod ontvangen voor het plaatsen van een warmtepomp en/of zonnepanelen. Wat gaat er nu gebeuren?
    De installateur van KTI of Gasservice neemt contact met je op om een afspraak bij je thuis in te plannen. Tijdens dit bezoek krijg je verdere uitleg en kan je al je vragen stellen. 
  • Als ik geen gebruik maak van het aanbod (warmtepomp + zonnepanelen) ben ik dan zelf verantwoordelijk voor reparaties?
    Nee, reparaties aan de bestaande cv-ketel blijven voor rekening van Wooncompagnie.
  • Kan ik ook alleen kiezen voor zonnepanelen?
    Nee, wij bieden altijd zonnepanelen in combinatie met een warmtepomp aan.
  • Ik heb de akkoordverklaring voor de warmtepomp en/of zonnepanelen getekend. Wat gaat er nu gebeuren?
    De installateur maakt een afspraak met je in om de warmtepomp te plaatsen. Het plaatsen van de zonnepanelen wordt via Wooncompagnie doorgegeven aan Zonzo. Zonzo maakt een afspraak met je voor het plaatsen van de zonnepanelen. We streven ernaar om deze binnen vier maanden na plaatsen van de warmtepomp te installeren.

    Als je alleen een aanbod hebt ontvangen voor het plaatsen van zonnepanelen, komt er vooraf geen installateur bij je langs. Je kunt de getekende akkoordverklaring die bij de aanbieding is bijgevoegd aan ons retour sturen. Hierbij streven we ernaar om binnen vier maanden na ondertekening van de akkoordverklaring de zonnepanelen te installeren.
  • Ik heb de akkoordverklaring getekend en Zonzo gebeld met de vraag wanneer de zonnepanelen worden geplaatst, maar zij hebben mijn akkoordverklaring (nog) niet.
    Wooncompagnie verzamelt de binnengekomen akkoordverklaringen en stuurt regelmatig een nieuwe adressenlijst naar Zonzo. Het kan dus zijn dat Zonzo deze nog niet heeft ontvangen. Heb je de akkoordverklaring langer dan drie maanden geleden ondertekend? Neem dan even contact met ons op. We gaan voor je na waar de akkoordverklaring op dat moment ligt. 
  • Kan ik kiezen voor meer of minder zonnepanelen dan is aangeboden in de akkoordverklaring?
    Dit is niet mogelijk. We bieden een aantal zonnepanelen aan die het beste past bij uw woning.

  • Ik heb al zonnepanelen en krijg nu een aanbod voor een warmtepomp. Ik ga dan meer elektriciteit verbruiken. Krijg ik dan ook meer zonnepanelen?
    Dat is helaas niet mogelijk. Wooncompagnie plaatst geen extra zonnepanelen.

  • Ik krijg een aanbod voor een warmtepomp. Ik heb geen zonnepanelen omdat deze niet op mijn woning geplaatst kunnen worden. Is dit wel voordelig?
    De warmtepomp werkt efficiënter dan een cv-ketel. Ook als je geen zonnepanelen hebt, bespaart een warmtepomp geld ten opzichte van een cv-ketel.
  • Tijdens het plaatsen van de zonnepanelen blijkt dat mijn gekozen aantal zonnepanelen niet op het dak past. Wat nu?
    De panelen worden naar inzicht van Zonzo in de meest gunstige situatie geplaatst. Past jouw gekozen aantal zonnepanelen niet op het dak, dan plaatsen we minder zonnepanelen. De bijbehorende bijdrage in de servicekosten passen we aan naar het werkelijke aantal geplaatste zonnepanelen.
  • In het verleden heb ik een aanbod ontvangen voor een warmtepomp en/of zonnepanelen en toen niet mee gedaan. Ik wil nu graag alsnog in aanmerking komen Kan dat?
    Dit is alleen mogelijk zolang het project waar jouw woning deel vanuit maakt nog loopt. Heb je in het verleden alleen een aanbod ontvangen voor alleen zonnepanelen? En krijg je nu een aanbod voor een warmtepomp in combinatie met zonnepanelen? Dan kom je alsnog in aanmerking.

Kosten

  • Wanneer ga ik betalen voor mijn warmtepomp en zonnepanelen?
    Dit gaat in in de maand nadat zowel de warmtepomp als de zonnepanelen geplaatst zijn.
  • Hoe zit het met mijn nieuwe energielasten?
    Nadat de warmtepomp en/of zonnepanelen zijn geplaatst, verandert je energieverbruik. Wij adviseren je hierover contact op te nemen met jouw energieleverancier.
  • Wordt misgelopen energieopbrengst bij storing vergoed?
    Wooncompagnie vergoedt dit niet. We adviseren je maandelijks na te kijken of het systeem werkt.

Reparaties

  • Als de cv-ketel niet meer gemaakt kan worden krijg ik dan een nieuwe?
    Omdat Wooncompagnie waarschijnlijk over een aantal jaar geen nieuwe cv-ketels meer mag plaatsen, krijg je wanneer de cv-ketel niet meer gemaakt kan worden een ruilketel. Dit is een tweedehands ketel.  
  • Mijn zonnepanelen en/of warmtepomp hebben een storing. Met wie kan ik contact opnemen?
    Voor zonnepanelen kun je direct contact opnemen met Zonzo om jouw systeem na te laten kijken.
    Telefoonnummer: 0228 756 447
    E-mail: info@zonzo-zonnepanelen.nl

    Voor de warmtepomp kun je direct contact opnemen met het servicebedrijf: Energieservice noordwest of Gasservice. Op de warmtepomp staat op de sticker het telefoonnummer dat je kunt bellen.

Veelgestelde vragen over Zonnepanelen en warmtepompen