Service Abonnement

Wie is er verantwoordelijk voor het onderhoud van mijn huurwoning? 
In de wet ‘Besluit kleine herstellingen’ staat beschreven dat het onderhoud van jouw huurwoning is verdeeld tussen huurder en verhuurder. De verhuurder zorgt voor het groot onderhoud. Jij zorgt zelf voor kleine reparaties van je huurwoning.

In het Onderhouds ABC lees je wie er verantwoordelijk is voor het onderhoud van de verschillende onderdelen van de woning: Wooncompagnie of jij als huurder. 

Je kunt een Service Abonnement afsluiten voor de kleine reparaties waar je zelf verantwoordelijk voor bent,  dan voert Wooncompagnie deze voor je uit. Handig als jij geen doe-het-zelver bent of niet in staat bent om het zelf te doen.

Wat kost een Service Abonnement?
De maandelijkse kosten van het Service Abonnement zijn € 5,- en worden gelijktijdig met de maandelijkse huurbetaling afgeschreven. Dit bedrag dekt vervolgens alle reparatiekosten die onder het Abonnement vallen: materiaal, voorrijkosten en uurloon. Je betaalt dus niets bij.

Hoe sluit ik een Service Abonnement af?
Een Service Abonnement kun je telefonisch bij ons afsluiten, via telefoonnummer 088 17 18 190 of direct online. Het Service Abonnement sluit je minimaal voor één jaar af. Als het bevalt wordt het Service Abonnement na dit jaar automatisch voor onbepaalde tijd verlengd.

Bewonersgedrag
Naast het dagelijks onderhoud en kleine reparaties kunnen er ook kosten zijn die worden veroorzaakt door jouw (onbewuste) gedragingen als bewoner(s); het zogenaamde bewonersgedrag. De kosten die door bewonersgedrag ontstaan, zijn altijd voor uw rekening en worden niet gedekt door het Service Abonnement.