Hoe voorkom ik schade aan mijn woning?
Algemeen
Probeer schade zo veel mogelijk te voorkomen. Meld het direct bij Wooncompagnie als je een gebrek of defect ontdekt door een reparatie in te plannen. Wij kunnen dat dan zo snel mogelijk repareren.
Wooncompagnie is nooit aansprakelijk voor schades die u had kunnen voorkomen.
Ook opzettelijke schades of schades die zijn ontstaan door onachtzaamheid van de bewoner(s), vergoeden wij niet. Een voorbeeld: je hebt een raam open laten staan bij storm. Als het raam dan stuk waait, zijn de kosten niet voor Wooncompagnie. Je had deze schade kunnen voorkomen door het te sluiten.
Verzekering
Wooncompagnie herstelt alleen onderdelen die bij de woning horen. Wooncompagnie is niet aansprakelijk voor schade aan je spullen, zoals meubels en vloerbedekking. Daarom is het belangrijk dat je een goede inboedelverzekering hebt.
Schade door nalatigheid Wooncompagnie
Heb je schade aan de binnenkant van je woning of aan spullen doordat Wooncompagnie nalatig is geweest? Dan kun je Wooncompagnie aansprakelijk stellen voor de schade.
Bijvoorbeeld: je hebt ons gemeld dat er iets kapot is, en wij repareren dit niet binnen een redelijke termijn. Hierdoor ontstaat (meer) schade aan de binnenkant van je woning of aan je spullen.
Dit kan ook wanneer Wooncompagnie tijdens werkzaamheden schade veroorzaakt, bijvoorbeeld verfvlekken. Je meldt deze schade, inclusief foto's van de ontstane situatie, via ons contactformulier.
Wooncompagnie heeft voor alle woningen een opstalverzekering afgesloten. Hiermee is jouw woning verzekerd tegen schade als gevolg van brand of storm. Deze verzekering geldt voor de woning met de standaard keuken. Breng jezelf extra voorzieningen en/of kasten aan? Dan adviseren wij deze mee te verzekeren onder je eigen inboedelverzekering (als huurdersbelang). Voor beschadigingen aan blad en keuken ben je zelf verantwoordelijk en aansprakelijk.