Glasschade

Veelgestelde vragen over Glasschade

Ik heb glasschade. Wat moet ik doen?

Algemeen

Je bent deelnemer aan het Glasfonds? Meld je glasschade rechtstreeks aan Glastotaal Beheer via telefoonnummer 0800 45 27 234 (gratis).

Voor lek- of blind glas bel je, ook zonder deel te nemen aan het Glasfonds direct met Glastotaal Beheer. Glastotaal Beheer is 24 uur per dag en 365 dagen per jaar bereikbaar.

Als je een klacht meldt, houd dan de volgende gegevens paraat:
• Je adresgegevens;
• De globale afmetingen van de beschadigde ruit en het vertrek waarin de ruit zich bevindt;
• Je telefoonnummer voor het maken van een afspraak

Ben je niet via ons verzekerd? Meldt je dan aan voor het Glasfonds (€0,65 per maand).

Let op! Indien je zelf een glaszetter inschakelt zijn de kosten voor je eigen rekening.

Wat is een thermische breuk?

Algemeen

Een thermische breuk in glas ontstaat als er sprake is van grote temperatuurverschillen in het glasoppervlak.

Om de kans op een thermische breuk aanzienlijk te verkleinen, kan je onder meer de volgende maatregelen nemen:

  • Hang gordijnen, jaloezieën en dergelijke op enige afstand van het glas;
  • Beschilderen of beplak het glas niet (bijvoorbeeld met folie);
  • Plaats geen grote voorwerpen dichtbij het glas.

De kleur van mijn isolatieglas HR++ is anders. Hoe kan dat?

Algemeen

Glas is nooit helemaal kleurloos.

Naarmate het glas dikker is, wordt de kleur donkerder. Isolatieglas HR++ heeft een lichte coating en daardoor een andere kleur dan gewoon (isolerend) glas.