Waar vind ik mijn huuropbouw?
Algemeen
De huuropbouw vind je in Mijn Wooncompagnie. Een huurspecificatie kun je ook opvragen via dit formulier of 088 17 18 190.
De huuropbouw vind je in Mijn Wooncompagnie. Een huurspecificatie kun je ook opvragen via dit formulier of 088 17 18 190.
Een streefhuur kan ieder jaar wijzigen. De WOZ-waarde van een woning wordt namelijk ieder jaar opnieuw vastgesteld door de gemeente. Net zoals bij een koopwoning kan de prijs van een huurwoning op basis van type, locatie, en grootte ieder jaar net wat anders zijn.
Op het moment van afsluiten van het huurcontract wordt de streefhuur bepaald. In de meeste gevallen gaat de huurprijs omhoog. Nieuwe huurders betalen dan meer dan de vorige bewoners of de buren die al langer in een soortgelijke woning wonen. Dat komt doordat Wooncompagnie pas op het moment dat de woning aan een nieuwe bewoner wordt verhuurd, kan aanpassen naar de op dat moment geldende streefhuur.
Ook is niet elke woning exact hetzelfde. Zo kan er in de ene woning al een hybride warmtepomp zijn geïnstalleerd of is er isolatieglas aangebracht, terwijl dat bij de buren nog moet plaatsvinden.
In 2021 was er de wet eenmalige huurverlaging. Dit hield in dat de huurders van woningen met een relatief hoge huur en laag inkomen recht hadden op een eenmalige huurverlaging. Bij de toewijzing van een sociale huurwoning houdt Wooncompagnie al rekening met een huurprijs die past bij het inkomen van de huurder.
Ja, dit kan. Bijvoorbeeld door familie, de Gemeente, een bewindvoerder of een werkgever. Heb je vragen hierover? Neem dan contact met ons op.
Woont u in een sociale huurwoning van Wooncompagnie?
Dan kunt u de huur overmaken naar: Wooncompagnie rekeningnummer NL21INGB0000456512.
Woont u in een vrije sector huurwoning van Wooncompagnie?
Dan kunt u de huur overmaken naar: Blokcompagnie, rekeningnummer NL59 INGB 0650 0431 97.