Kan ik een betalingsregeling aanvragen?
Algemeen
Heb je een betaalachterstand, of kun je de huur op dit moment niet betalen? Er is een aantal voorwaarden dat bepaalt of je een betalingsregeling kunt aanvragen.
- Je hebt verder geen openstaande rekeningen bij Wooncompagnie.
- Je hebt voldoende geld op je rekening staan. Een betalingsregeling verloopt altijd met een automatische incasso, het bedrag wordt automatisch van je rekening afgeschreven. Het is belangrijk dat het saldo op je rekening dit wel toelaat.
- Je huurt langer dan één jaar de woning.
- Je hebt in het afgelopen jaar nog niet gebruik gemaakt van een betalingsregeling.
- Je betaalt de normale maandelijkse huur op tijd.
- Je houdt je aan de afspraken van de betalingsregeling met Wooncompagnie. Als een afspraak niet wordt nagekomen, kan het incassobureau ingeschakeld worden.
- Je hebt nog geen brief van het incassobureau ontvangen.
Je kunt online geen betalingsregeling afsluiten. Neem hiervoor telefonisch contact op met het team Huurbetaling op werkdagen tussen 8.00 en 17.00 via 088 17 18 190.