Overlast melden

Wat voor overlast ervaar je?



Wanneer je hinder of overlast van jouw buren ervaart kan dit vervelend zijn. Er zijn verschillende soorten van overlast. Maak hieronder de keuze voor het soort overlast dat jij ervaart, om te zien wat je eraan kunt doen.

Heb je er alles aan gedaan om de overlast op te lossen maar is dit niet gelukt én heb je al vier weken een dagboek bijgehouden? Ga dan naar het formulier, om de overlast bij ons te melden.

Gerelateerde vragen

Hoe kom ik aan een politiekeurmerk?

Algemeen

Het Politiekeurmerk Veilig Wonen wordt niet afgegeven door Wooncompagnie. Voor meer informatie en aanvragen van het politiekeurmerk verwijzen wij je naar Politiekeurmerk.nl.

Het zou kunnen dat je verzekeringsmaatschappij korting geeft op je inboedelverzekering vanwege het politiekeurmerk. Als je het keurmerk niet op tijd verlengt en dit niet doorgeeft aan je verzekeringsmaatschappij, betaalt je verzekeringsmaatschappij in geval van bijvoorbeeld een inbraak minder of zelfs helemaal niets uit. Informeer bij je verzekeringsmaatschappij.

Als je voor het politiekeurmerk je slot moet vervangen zijn de kosten voor je eigen rekening. Je moet dan zelf een aannemer inschakelen.

Het keurmerk is 10 jaar geldig.

Meer over dit onderwerp

Welke buurtteams zijn er?

Algemeen

Er zijn in totaal 4 buurtteams:

  • Buurtteam Hollands Kroon
  • Buurtteam Schagen
  • Buurtteam Waterland
  • Buurtteam Purmerend

Hier vind je meer informatie over jouw buurtteam: Mijn Buurtteam.

Meer over dit onderwerp

Verwijdert Wooncompagnie vogelnesten?

Algemeen

Nee, tijdens het broedseizoen mogen nesten, eieren en broedende vogels niet worden verstoord. Er mogen dan geen werkzaamheden worden uitgevoerd. We moeten wachten tot de vogels het nest hebben verlaten.

Vaak wordt een periode gehanteerd van 15 maart tot 15 augustus. Ook daarbuiten kunnen echter broedende vogels worden aangetroffen. Als een nest in een rookkanaal en/of schoorsteen zit of als als dakpannen verschoven zijn moet er wel actie worden ondernomen. Neem in dat geval contact met ons op via 088 17 18 190.

Meer over dit onderwerp

Ik ben lange tijd afwezig. Moet ik dit doorgeven?

Algemeen

Ben je langer dan 6 weken aansluitend afwezig? Laat dit dan weten aan jouw buurtteam!

Meer over dit onderwerp

Hoe kom ik aan een (nieuwe) afvalpas?

Algemeen

Woon je in de gemeente Schagen of Hollands Kroon?
dan kan je via de website van HVC een afvalpas of sleutel aanvragen. Voor zittende huurders zijn daar kosten aan verbonden. Ben je een nieuwe huurder dan kan je met een kopie van je huurovereenkomst of kopie inschrijving bevolkingsregister een gratis afvalpas of sleutel ontvangen.

Direct een nieuwe afvalpas aanvragen? Klik hier.

Woon je in een andere gemeente?
Dan vraag je bij je de gemeente waar je woont een afvalpas aan.

Meer over dit onderwerp